2014. január 31., péntek

Ki ölte meg a Kengurut?


Egy Magyar találmány utóélete:
Egy újabb magyar találmány, aminek gyártása itthon nem megoldható, nem nekünk lesz belőle haszon. Nem baj, majd Stacy Zoern kisasszony begyűjti a milliókat.
Ehhez a teljesítményhez az aktuális kormányainknak, csak gratulálni tudok.

Zoern kisasszony netes böngészés alapján bukkant rá a Kengurura, és rögtön rájött, mekkora mértékben növelheti a mozgássérültek mobilitási lehetőségeit a kis szerkezet. A vele készített, videóinterjúban elmondja, hogy fiatalabb korában maga is vezetett kerekesszékes használatra átalakított autót, de alig két hónap alatt összetörte, mert betegség által legyengített karjaival nem tudott rendesen kormányozni. A hamarosan érkező, kormány helyett joystickkal vezethető újabb verzió viszont már számára is megadja majd a szabad mozgás lehetőségét.


Kontra:
Jelen pillanatban itthon nincs OEP támogatás rá, továbbá egyedi engedély sem kérhető a megvásárlásához!

Kérdésem:
Rendben van ez így drága OEP? Ha van - egyáltalán - ésszerűen megindokolható magyarázat, az mi lenne? Gyötör a kíváncsiság!


KENGURU: A Cirkáló
Engedd meg, hogy bemutatkozzam : én egy elektromos meghajtású, zárt karosszériás segédmotoros jármű vagyok, amelyet azért terveztek, hogy a mozgássérültek kerekesszékkel, önállóan tudjanak 50-120 km-es hatótávolságon belül, maximum 45 km/h- ás sebességgel közlekedni az időjárási viszonyoktól függetlenül, gyorsabban és kényelmesebben, mint más robbanómotoros vagy elektromotoros hajtású kerekesszékkel.

Legnagyobb előnyöm, hogy utad kezdetén és végén sem kell kiszállnod kerekes székedből, csak kinyitni és becsukni távirányítással működő hátsó ajtómat és a kívánt dőlésszögben mozgó rámpámon begurulni a kormányom mögé.

Figyelem középpontjában a magyar Kenguru kisautó
Nagyon ritka, hogy mozgáskorlátozottak számára gyártott termékek jó designnal bírjanak. A Kenguru, a magyar tervezésű négykerekű azonban pont ilyen. Nem véletlen, hogy az online szaksajtó felfigyelt a sárga kisautóra. A Kenguru tavaly jelent meg Magyarországon, az egyik mozgásszervi segédeszközöket gyártó vállalat termékeként. Az elektromos kisautó nemcsak a belső helykialakítás, a jó ergonómia, az egyszerű kezelhetőség, hanem a külsőben megmutatkozó jól eltalált design és a trendi színhasználat miatt is kiemelkedő.
/By Katona S. Ádám 2006. július 5./

Amerikában próbál szerencsét a magyar Kenguru
"Mivel többé-kevésbé rendeltetésszerűen működök, tulajdonképpen fogalmam sincs, milyen lehet kerekesszékkel közlekedni, pláne autózni, bár azt sejtem, hogy nagy kaland, csak nem pozitív értelemben. Mindig elképedve néztem azokra, akik képesek egyedül beszállni az autójukba és utána behajtogatni maguk mögé/mellé a széküket, de nyilván ők vannak kevesebben, a többség számára egy ilyen mutatvány már túl nagy falat."
/2012. június 29./

Ami az amerikai mozgássérültnek jár, a magyarnak miért nem? - A Kenguru
Egy austini ügyvédnő, Stacy Zoern aktív közreműködésével a Community Cars /Pflugerville, Texas/ nevű vállalkozás megvásárolta az eredetileg a szentendrei székhelyű Rehab Zrt. által kifejlesztett, Kenguru névre keresztelt elektromos hajtású rokkantautó gyártási jogát, az óriási érdeklődés miatt pedig azzal a gonddal küzd, hogy nem tud elég autót gyártani, ezért befektetőket keres...

A Kenguru
A gyártás felfuttatása mellett a motorkerékpár-kezelőszervekkel szerelt eredeti Kenguru továbbfejlesztésén is dolgoznak, a botkormányos változattal azoknak is elérhetővé akarják tenni a személyes mobilitást, akik nem rendelkeznek elég erős felsőtesttel a motorkerékpár-kormány kezeléséhez. Az alap konstrukcióhoz nem nyúlnak, acél vázra húzzák rá a műanyag karosszériát, a hátsó kerekeket egyenként egy 2,7 lóerős elektromotor hajtja. A maximális sebesség 45 km/óra, egy feltöltéssel 70-110 km távolságra képes eljutni a Kenguru. A 2,12 méter hosszú járművel keresztben is lehet parkolni, ilyenkor a hátsó rámpáról egyenesen a járdára lehet kigurulni a kerekesszékkel, ami szintén nagy könnyebbség a mozgássérülteknek. Az Egyesült Államokban 25 000 dollárért adják a kézzel összeszerelt Kengurut, de ez akár nullára is csökkenhet a helyi mozgáskorlátozottaknak járó támogatások/adókedvezmények igénybevétele után.
/2012.07.17./








2014. január 26., vasárnap

Te vagy a legjobb?

Mivel tudnál meggyőzni minket, hogy te vagy a legjobb?
Kérdezte egyszer valaki tőlem...először álltam tátott szájjal...
Nem akarok senkit sem meggyőzni arról, hogy én vagyok a legjobb, hogy velem a legjobb.
Vedd észre! Érezd meg! Ha én mondom el, akkor nem lesz teljes a meggyőződésed, marad egy cseppnyi kétely. Tudd és fogadj el! - gondoltam, majd belenéztem buta arcába, és elkezdtem beszélni magamról és arról, hogy miért nem vagyok sokmindenben a legjobb, csak egyszerűen vagyok, mint a nagy átlag. Ismerj meg....fedezz fel!
Nem akarom erővel "Eladni" magam. :)

Fejemben egy Álommanó ütött tanyát és folyamatosan varázsol, sőt megint fáj a térdem.
-Nem bírok most nyitva tartani a szemeimet. Egyre szörnyűbb és tarthatatlanabb...-
Risszrossz vénembernek érzem magam....így kifejezetten jót tett egy csésze kávé most...

Néha tipikusan az az érzésem van, hogy a fejemre akarom húzni a takarót.
Szeretnék most kisgyerek lenni, aki elhiszi, ha elrejtőzik a takaró alá, akkor, ahogy ő se lát senkit, őt se látja senki. De ez csak olyan bújócska lenne, hogy valaki találjon meg a takaró alatt. Hívjon elő kedvesen, és ne az ágy szélén raplizzon, hogy megint rosszalkodom. De azt hiszem, hogy ma az a leghelyesebb, ha gubbasztok a takaró alatt egy ideig, aztán előmászom.
Nicsak, nemis a fejemen van a takaró, hanem a lelkemen... :)