Kedves Marcsi és Listatagok!
Egy kis matematika példa és egyebek. A MEOSZ-nak (tagegyesületeinek, amelyből jelenleg 108 van és nekik 844 helyi csoportjuk)) jelenleg 210.000 tagja van.
Egy Petős kezelés egy fő részére - amelyet az SM Egyesület (amelynek 103 tagja van) támogatott egy pályázati forrásból, egy évre 150.000 Ft térítési díjba kerül. Az SM Egyesület egy pályázati forrásból 4 fő kezelésének támogatására kapott egy évre lehetőséget.
Pető Intézet egy van az országban, történetesen Budapesten, a Meosz tagegyesületeinek tagjai közül 11.000 ember él Budapesten.
Ha a 210.000 tag közül akár pályázati úton meghirdetnénk egy 150.000 Ft éves díjú kezelés lehetőségét és erre csak a tagság 5 %-a jelentkezne (mint az SM Egyesület tagjaiból), az 10.500 főt jelentene, ez szorozva 150.000.- Ft összeggel = 1.575.000.000.- Ft. forrást igényelne. Az MEOSZ és a tagegyesületek működésének teljes éves költségvetése 160.000.000.- Ft. (csak egy nullával kevesebb, mint az előző összeg)
Ha csak a Budapesten élő tagok pályázhatnának és nekik is csak az 5 %-uk kaphatna támogatást, akkor 550 fő támogatása 82.500.000.- forintba kerülne. Ebben az esetben 550 budapesti tag támogatása a MEOSZ és a 108 tagegyesület egész éves működési támogatásának több mint a felét elvinné, ami azt jelentené, hogy a tagegyesületek működése teljesen ellehetetlenülne. Ez igazságos lenne vajon? Miért csak a Budapestiek, hogyan, milyen elvek alapján kiválasztva a támogatható személyeket, stb?
Talán a számok bizonyítják, hogy ez az óhaj, ebben a formában, a MEOSZ számára teljesíthetetlen.
Helyette a MEOSZ pályázati úton, a tagegyesületek rendelkezésére bocsát gyógytorna és egyéb egészségmegőrző programok támogatására mintegy 10 millió forintot, amelyből a tagegyesületek rendszerint csoportos gyógytorna és egyéb egészségmegőrző, állapot javító programokat szerveznek.
A levélben kifogásolt , MEOSZ által nyújtott támogatások nem használhatók fel csak szórakoztató programokra, legfeljebb tömeg és szabadidő sport programokra (egészség megőrzés) az esélyegyenlőséget segítő, tudatosságot, ismereteket növelő képzési programokra, ifjúságot bevonó és szülőket segítő programokra, valamint az egyesületi hálózat fenntartását és működését segítő fütés, világítás, közüzemi díj számlák, az önkéntes aktivisták utazási és telefon költségeit fedező kiadásokra, szigurú, az államháztartási törvényben megszabott módon történő elszámolási kötelezettséggel. Ennek a forrásnak a nagyságrendje éves szinten mintegy 65- 70 millió forint.
Javaslom, hogy a MEOSZ honlapján nézzétek meg a Közhasznúsági jelentést, amelyből meggyőződhettek a leírtak valóság tartamáról és a felhasználások összetételéről.
Örülünk, hogy vannak olyan egyesületeink (közte a budapesti SM egyesület is) amelyek pályázati úton hozzá tudnak járulni néhány tagjuk célzott egészségügyi ellátásához, ez egyébként a tagegyesületek aktivitásától pályázati képességétől és egyéb lehetőségeitől, valamint a kiírt pályázatok mennyiségétől, céljaitól függ (ez sajnos évről évre kevesebb)
A MEOSZ azonban nem erre jött létre, nem ezt képes teljesíteni, hanem elsősorban egy nagy hálózat működésének segítését, amely nagy lobbyerőt és érdekérvényesítő képességet jelent a mozgássérült emberek ezreit, tizezreit, százezreit érintő ügyekben.
Ennek mostani "eredményéről" az előző levelemben beszámoltam, nem számítva arra, hogy ez, az ezen a listán aktív listatagok számára bármely módon eredményként értékelhető, mint ahogyan az kiderült.
A mostani magyarázatra sem számítok elfogadásra, befogadásra, de legalább megpróbáltam egy kicsit világosabbá tenni a helyzetet.
Üdvözlettel: Hegedüs Lajos
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése